Study: Chantix May Be Linked to Heart Risk
Links shared publicly online about this topic.
- 169total visits
Study: Chantix May Be Linked to Heart Risk
View full resource at m.webmd.com
Tags: Heart, Heart Disease, Heart Attack, Thrombotic Event, Smoking Cessation, Smoking Cessation Medication, Chantix, Event
Most Recently Shared on July 5, 2011 at 1:44 pm By:
Study: Chantix May Be Linked to Heart Risk http://ff.im/-HiL43
Complicated link between diet drinks, health: study | Reuters
reuters.com — “NEW YORK (Reuters Health) - Studies have hinted that diet-soda lovers could face higher risks of diabetes and heart disease, but new findings suggest that overall diet may be what matters most in the end.Several” View full resource at reuters.com
Most Recently Shared on March 29, 2012 at 9:10 pm By:
Previously noted link between diabetes and diet drinks may be more related to an overall poor diet. http://t.co/EvB1tPKP
Studies Find New Evidence Aspirin May Prevent Cancer - WSJ.com
online.wsj.com — “A daily dose of aspirin may have more benefits than reducing heart-disease risk. It may also help prevent cancer, according to studies in The Lancet.” View full resource at online.wsj.com
Most Recently Shared on March 21, 2012 at 4:29 pm By:
Aspirin may do more than cut heart-disease risk—it may also help prevent cancer, as Sten Stovall explains: http://t.co/22bIpejL
Study links overeating to memory and thinking problems - Chew On This - MiamiHerald.com
miamiherald.com — “If increased risk of heart disease, diabetes and joint pain isn’t motivating enough to right-size your food portions, you may owe it to your brain to cut back on calories.” View full resource at miamiherald.com
Most Recently Shared on March 19, 2012 at 5:07 pm By:
Overeating may not just effect ur waistline but also ur mind: http://t.co/y5FVNhAT
Blueberries and apples tied to lower diabetes risk - Yahoo! News
news.yahoo.com — “From Yahoo! News: NEW YORK (Reuters Health) - Eating more blueberries, apples and pears may be linked to lower risk of diabetes, according to a new U.S. study. These fruits are loaded with flavonoids, a natural compound present in certain fruits, vegetables and grains, which some research has tentatively tied to heath benefits such as a lower risk of heart disease or cancer. "People who ate a higher amount of blueberries or apples, they tended to have a low risk of type 2 diabetes," sa” View full resource at news.yahoo.com
Most Recently Shared on March 16, 2012 at 11:53 pm By:
Blueberries and apples tied to lower diabetes risk: NEW YORK (Reuters Health) - Eating more blueberries, apples ... http://t.co/Vh3wChJ9
Blueberries and apples tied to lower diabetes risk - Yahoo! News
news.yahoo.com — “From Yahoo! News: NEW YORK (Reuters Health) - Eating more blueberries, apples and pears may be linked to lower risk of diabetes, according to a new U.S. study. These fruits are loaded with flavonoids, a natural compound present in certain fruits, vegetables and grains, which some research has tentatively tied to heath benefits such as a lower risk of heart disease or cancer. "People who ate a higher amount of blueberries or apples, they tended to have a low risk of type 2 diabetes," sa” View full resource at news.yahoo.com
Most Recently Shared on March 16, 2012 at 10:39 pm By:
Blueberries and apples tied to lower diabetes risk - NEW YORK (Reuters Health) - Eating more blueberries, apples and... http://t.co/ZsCVpmZQ
Nurse health study: Light or moderate drinking may lower stroke risk - Related Stories - ANA SmartBrief
smartbrief.com — “Women who consume a half glass to a glass and a half of alcohol a day had a 17% to 21% reduced risk of stroke, according to a study in Stroke: Journal of the American Heart Association. Heavy consumption -- two to three glasses of alcohol a day -- was linked to a greater risk of ischemic stroke but…” View full resource at smartbrief.com
Most Recently Shared on March 15, 2012 at 10:37 pm By:
Nurse health study: Light or moderate drinking may lower stroke risk http://t.co/cP0H9wRa #fb
Soda's Health Risks: How Bad Is It Really?
huffingtonpost.com — “It seems like a new study linking soda consumption to poor health makes headlines each week. And whether you're choosing the full-sugar or diet variety, the data shows that you may be putting yourself at a heightened risk for everything from heart attack to osteoporosis.” View full resource at huffingtonpost.com
Most Recently Shared on March 15, 2012 at 6:14 pm By:
Soda's Health Risks: How Bad Is It Really?
huffingtonpost.com — “It seems like a new study linking soda consumption to poor health makes headlines each week. And whether you're choosing the full-sugar or diet variety, the data shows that you may be putting yourself at a heightened risk for everything from heart attack to osteoporosis.” View full resource at huffingtonpost.com
Most Recently Shared on March 15, 2012 at 12:44 am By:
Soda's Health Risks: How Bad Is It Really? http://t.co/QALhG9tT
Soda's Health Risks: How Bad Is It Really?
huffingtonpost.com — “It seems like a new study linking soda consumption to poor health makes headlines each week. And whether you're choosing the full-sugar or diet variety, the data shows that you may be putting yourself at a heightened risk for everything from heart attack to osteoporosis.” View full resource at huffingtonpost.com
Most Recently Shared on March 14, 2012 at 5:59 pm By:
Weight gain, Type 2 diabetes, and now heart attacks: soda, the drink that keeps on giving. http://t.co/qYFVO8yI
Soda's Health Risks: How Bad Is It Really?
huffingtonpost.com — “It seems like a new study linking soda consumption to poor health makes headlines each week. And whether you're choosing the full-sugar or diet variety, the data shows that you may be putting yourself at a heightened risk for everything from heart attack to osteoporosis.” View full resource at huffingtonpost.com
Most Recently Shared on March 14, 2012 at 3:44 pm By:
Sugar-sweetened drinks linked to increased risk of heart disease in men, study suggests
sciencedaily.com — “Men who drank one sugar-sweetened beverage a day had a 20 percent higher risk of heart disease compared to men who did not drink any sugar-sweetened drinks. Daily sugar-sweetened drink consumption was also linked to higher levels of harmful lipids in the blood and inflammation. Artificially sweetened beverages did not increase heart-disease risk in this study.” View full resource at sciencedaily.com
Most Recently Shared on March 14, 2012 at 12:50 am By:
Do you look forward to your daily can of soda? It may be increasing your heart disease risk. Do you like soda too much? http://t.co/DEU6bVhM
Jane Brody on Vitamin D - NYTimes.com
well.blogs.nytimes.com — “Though there are still no large trials to prove or disprove the full worth of vitamin D, studies have linked low levels of it to risks of heart disease, high blood pressure, cancer and rheumatoid arthritis.” View full resource at well.blogs.nytimes.com
Most Recently Shared on March 13, 2012 at 7:09 pm By:
Reasons That Vitamin D May Matter..read New York Times article http://t.co/OZBwJK8M
Cutting red meat intake could lengthen lifespan, Harvard study finds - Daily Dose: A Boston Globe blog with health news, advice, and information.
boston.com — “Americans’ high consumption of red meat has long been linked to a host of health problems, including heart disease, diabetes, and cancer, and new research from the Harvard School of Public Health suggests that it may shorten a person’s lifespan and that cutting back on red meat by a serving a day could lower the risk of dying. A second study from the same research group, also published Monday, links sugary beverages to a higher rate of heart disease.” View full resource at boston.com
Most Recently Shared on March 13, 2012 at 4:29 pm By:
Cutting red meat intake could lengthen lifespan, Harvard study finds http://t.co/Rw7f5S2t via @BostonDotCom
Red meat linked to higher risk of premature death - USATODAY.com
yourlife.usatoday.com — “The new study says any processed meat may also increase chances of death from heart disease or cancer.” View full resource at yourlife.usatoday.com
Most Recently Shared on March 12, 2012 at 10:21 pm By:
Red meat linked to higher risk of premature death. http://t.co/M5ZyRTb6
Advertisement

