New Study Links Vitamin D Deficiency to Cardiovascular Disease and Death
Links shared publicly online about this topic.
- 1,595total visits
New Study Links Vitamin D Deficiency to Cardiovascular Disease and Death
View full resource at massagemag.com
Tags: Heart, Heart Disease, Vitamin D Deficiency, Disease and Condition, Vitamin, Supplement, News, disease
Most Recently Shared on November 17, 2009 at 6:59 pm By:
MASSAGE News: New Study Links Vitamin D Deficiency to Cardiovascular Disease and Death http://bit.ly/3IAKMI
Low vitamin D linked to heart disease, death | Reuters
reuters.com — “NEW YORK (Reuters Health) - In people with low blood levels of vitamin D, boosting them with supplements more than halved a person's risk of dying from any cause compared to someone who remained deficient,” View full resource at reuters.com
Most Recently Shared on November 29, 2011 at 2:59 am By:
Taking vitamin D, if you are low, cuts death risk by 50%, first study to show benefit http://t.co/5aOVFX07 #health
Low vitamin D linked to heart disease, death - Yahoo! News
news.yahoo.com — “From Yahoo! News: NEW YORK (Reuters Health) - In people with low blood levels of vitamin D, boosting them with supplements more than halved a person's risk of dying from any cause compared to someone who remained deficient, in a large new study. Analyzing data on more than 10,000 patients, University of Kansas researchers found that 70 percent were deficient in vitamin D and they were at significantly higher risk for a variety of heart diseases. D-deficiency also nearly doubled a person's likeli” View full resource at news.yahoo.com
Most Recently Shared on November 26, 2011 at 1:28 am By:
Low vitamin D linked to heart disease, death: NEW YORK (Reuters Health) - In people with low blood levels of vit... http://t.co/RAGIJ5Ea
Excessive Amounts Of Vitamin D Linked To Onset Of Atrial Fibrillation
medicalnewstoday.com — “While previous studies have linked vitamin D deficiency to an increased risk for cardiovascular disease, new research at the Intermountain Medical Center Heart Institute shows that too much vitami” View full resource at medicalnewstoday.com
Most Recently Shared on November 18, 2011 at 8:05 am By:
Excessive Amounts Of Vitamin D Linked To Onset Of Atrial Fibrillation http://t.co/0ZPZ096T #alzheimers
Vitamin D Deficiency Linked To Arterial Stiffness In Black Teens
medicalnewstoday.com — “Vitamin D deficiency is associated with arterial stiffness, a risk factor for heart disease and stroke, in black teens according to a new study accepted for publication in The Endocrine Society's” View full resource at medicalnewstoday.com
Most Recently Shared on July 30, 2010 at 10:35 am By:
RT @mnt_complement Vitamin D Deficiency Linked To Arterial Stiffness In Black Teens http://bit.ly/bOz94x
Treating vitamin D deficiency significantly reduces heart disease risk, studies find
sciencedaily.com — “Researchers in Utah last fall demonstrated the link between vitamin D deficiency and increased risk for coronary artery disease. These new studies show that treating vitamin D deficiency with supplements may help to prevent or reduce a person's risk for cardiovascular disease and a host of other chronic conditions. Researchers also establish what level of vitamin D further enhances that risk reduction.” View full resource at sciencedaily.com
Most Recently Shared on March 16, 2010 at 6:13 pm By:
Treating vitamin D deficiency significantly reduces heart disease risk, studies find. http://bit.ly/b5gTRg
Jury still out on vitaminD and its potential role in CVD prevention
theheart.org — “A new observational study shows an association between vitamin-D deficiency and cardiovascular disease and death. But definitive data are needed from randomized trials to confirm a beneficial role of this vitamin in CVD prevention, say researchers.” View full resource at theheart.org
Most Recently Shared on November 24, 2009 at 7:32 pm By:
Vitamin D: A potential role in cardiovascular disease prevention http://bit.ly/7tRUCl #heartwire
Vitamin D Deficiency Linked To Cardiovascular Disease And Death By New Study
medicalnewstoday.com — “While mothers have known that feeding their kids milk builds strong bones, a new study by researchers at the Heart Institute at Intermountain Medical Center in Salt Lake City suggests that Vitamin” View full resource at medicalnewstoday.com
Most Recently Shared on November 16, 2009 at 1:05 pm By:
Vitamin D Deficiency Linked To Cardiovascular Disease And Death By New Study: While mothers have known that fee.. http://bit.ly/1rBMI6
New study links vitamin D deficiency to cardiovascular disease and death
eurekalert.org — “Researchers at the Heart Institute at Intermountain Medical Center in Salt Lake City found that patients with very low levels of vitamin D were 77 percent more likely to die, 45 percent more likely to develop coronary artery disease, and 78 percent were more likely to have a stroke than patients with normal levels. Patients with very low levels of vitamin D were also twice as likely to develop heart failure than those with normal vitamin D levels.” View full resource at eurekalert.org
Most Recently Shared on November 16, 2009 at 5:13 am By:
New study links vitamin D deficiency to cardiovascular disease and death - EurekAlert (press release) http://bit.ly/475YAN
Advertisement

