Alcohol Consumption Increases Risk of Breast Cancer Recurrence
Links shared publicly online about this topic.
- 1,540total visits
Alcohol Consumption Increases Risk of Breast Cancer Recurrence
View full resource at newswise.com
Tags: Obesity, Cancer, Breast Cancer, Women's Health
Most Recently Shared on December 10, 2009 at 5:29 pm By:
Alcohol Consumption Increases Risk of Breast Cancer Recurrence http://bit.ly/62885d
Can alcohol consumption increase my risk for breast cancer? - Sharecare
sharecare.com — “American researchers conducted a study on the relationship between alcohol consumption and risk of breast cancer. Learn more from our contributors.” View full resource at sharecare.com
Most Recently Shared on January 9, 2012 at 6:00 pm By:
Can alcohol consumption increase my risk for breast cancer? Learn more from Dr. Sahajpal of St. Luke's Medical Center. http://t.co/NlEHuGks
Susan G. Komen for the Cure | Understanding Breast Cancer | Risk Factors and Prevention | Lifestyle Risks | Drinking Alcohol
ww5.komen.org — “Healthy Living PDF, 111KB Many studies support a link between alcohol intake and an increased risk of breast cancer. One analysis pooling the data from 53 studies found that for every one alcoholic dr” View full resource at ww5.komen.org
Most Recently Shared on January 6, 2012 at 10:50 pm By:
Learn more about alcohol consumption and #breastcancer risk on komendotorg: http://t.co/bXvSl34j
Starchy Foods May Boost Risk of Breast Cancer Recurrence - iVillage
ivillage.com — “THURSDAY, Dec. 8 (HealthDay News) -- Increased consumption of carbohydrate-rich foods, especially starches, may boost the risk of breast cancer recurrence, new research finds. Researcher Jennifer Emond, a public health doctoral student at the” View full resource at ivillage.com
Most Recently Shared on December 9, 2011 at 2:26 am By:
Starchy Foods May Boost Risk of Breast Cancer Recurrence http://t.co/UknFDLhj
First study to look at alcohol consumption in adolescents and risk of breast disease
news-medical.net — “Adding to research linking alcohol to breast cancer risk, a new study from Washington University School of Medicine in St. Louis shows that adolescent girls with a family history of breast disease - either cancer or the benign lesions that can become cancer - have a higher risk of developing benign breast disease as young women than other girls. And unlike girls without a family history, this already-elevated risk rises with increasing alcohol consumption.” View full resource at news-medical.net
Most Recently Shared on November 14, 2011 at 10:37 am By:
First study to look at alcohol consumption in adolescents and risk of breast disease: Adding to research linking... http://t.co/3427SbtO
Girls with family history of breast disease should avoid alcohol
eurekalert.org — “Adding to research linking alcohol to breast cancer risk, a new study from Washington University School of Medicine in St. Louis shows that adolescent girls with a family history of breast disease -- either cancer or the benign lesions that can become cancer -- have a higher risk of developing benign breast disease as young women than other girls. And unlike girls without a family history, this already-elevated risk rises with increasing alcohol consumption.” View full resource at eurekalert.org
Most Recently Shared on November 14, 2011 at 5:40 am By:
AAAS Girls with family history of breast disease should avoid alcohol http://t.co/3B3hztKh
Alcohol Intake Lowers Risk of Heart Disease But … Increases Risk of Breast Cancer? | Highlight HEALTH
highlighthealth.com — “A study published this week suggests that even moderate alcohol consumption increases a woman's risk of breast cancer by about 15%. But what about its health benefits?” View full resource at highlighthealth.com
Most Recently Shared on November 10, 2011 at 6:28 am By:
Alcohol Intake Lowers Risk of Heart Disease But … Increases Risk of Breast Cancer? http://t.co/xqAoNOxd
Study: Drinking alcohol can increase risk of breast cancer | The State Column
thestatecolumn.com — “Study: Drinking alcohol can increase risk of breast cancer | The State Column” View full resource at thestatecolumn.com
Most Recently Shared on November 6, 2011 at 5:47 pm By:
Alcohol may increase breast cancer risk by 50%: http://t.co/TYhTHzJn
Study supports alcohol, breast cancer link - Harvard Health Publications
health.harvard.edu — “A 28-year study of 106,000 women found that moderate alcohol slightly increases a woman's risk of developing breast cancer. Women who had the equivalent of three to six drinks a week had a modest increase in their risk of breast cancer (15%) compared to women who never drank alcohol. That would translate into an extra 3 cases of breast cancer per 1,000 women per year. The risks were the same for wine, beer, and spirits. Because moderate drinking appears to prevent some types of heart diseas” View full resource at health.harvard.edu
Most Recently Shared on November 3, 2011 at 1:02 pm By:
New study linking alcohol and breast cancer underscores women's need to balance benefits, risks of drinking. http://t.co/HFOF2geG
Breast cancer link to alcohol consumption studied - Health News - NHS Choices
nhs.uk — “Women who drink within the recommended limits are still putting their health at risk, according to The Daily Telegraph. It said new research shows that less than one small glass of wine a day increases the risk of breast cancer.” View full resource at nhs.uk
Most Recently Shared on November 2, 2011 at 7:55 pm By:
Behind the Headlines: Breast cancer link to alcohol consumption studied | NHS Choices http://t.co/sfypiiwm
Breast Cancer Risk And Low Alcohol Consumption
medicalnewstoday.com — “According to a new report published in the November 2 issue of JAMA, women who consume between three to six alcoholic drinks per week have a small increase in the risk of breast cancer. Fu” View full resource at medicalnewstoday.com
Most Recently Shared on November 2, 2011 at 5:05 pm By:
Breast Cancer Risk And Low Alcohol Consumption http://t.co/T9f5n1CB #healthnews
Even a Few Drinks Can Increase Breast Cancer Risk - - TIME Healthland
healthland.time.com — “A new study should give women pause before filling their wine glass. Researchers found that women who regularly drink a small amount of alcohol — less than a drink a day — may increase their lifetime risk of breast cancer. Dr.” View full resource at healthland.time.com
Most Recently Shared on November 2, 2011 at 3:00 pm By:
Just a few drinks a week boosts breast cancer risk | http://t.co/qF7gIO4R
Alcohol consumption in earlier and later adult life associated with increased risk of breast cancer
news-medical.net — “Consumption of 3 to 6 alcoholic drinks per week is associated with a small increase in the risk of breast cancer, and consumption in both earlier and later adult life is also associated with an increased risk, according to a study in the November 2 issue of JAMA.” View full resource at news-medical.net
Most Recently Shared on November 2, 2011 at 1:09 pm By:
Alcohol consumption in earlier and later adult life associated with increased risk of breast cancer: Consumption... http://t.co/q5PF7aPp
Low Levels Of Alcohol Consumption Associated With Small Increased Risk Of Breast Cancer
medicalnewstoday.com — “Consumption of 3 to 6 alcoholic drinks per week is associated with a small increase in the risk of breast cancer, and consumption in both earlier and later adult life is also associated with an in” View full resource at medicalnewstoday.com
Most Recently Shared on November 2, 2011 at 9:05 am By:
Low Levels Of Alcohol Consumption Associated With Small Increased Risk Of Breast Cancer http://t.co/Q2hxCeXJ #breastcancer
Moderate Alcohol Consumption During Adult Life, Drinking Patterns, and Breast Cancer Risk, November 2, 2011, Chen et al. 306 (17): 1884 — JAMA
jama.ama-assn.org — “Moderate Alcohol Consumption During Adult Life, Drinking Patterns, and Breast Cancer Risk, November 2, 2011, Chen et al. 306 (17): 1884 — JAMA” View full resource at jama.ama-assn.org
Most Recently Shared on November 2, 2011 at 1:22 am By:
Even moderate drinking significantly increases risk of developing breast cancer. JAMA. http://t.co/lxswMGow
Medical News: Alcohol Link to Breast Cancer Reaffirmed - in Oncology/Hematology, Breast Cancer from MedPage Today
medpagetoday.com — “Breast cancer risk increased modestly but significantly in women who reported a history of moderate alcohol consumption, investigators reported, confirming results of previous studies.” View full resource at medpagetoday.com
Most Recently Shared on November 1, 2011 at 8:13 pm By:
Alcohol link to breast cancer reaffirmed: http://t.co/Ef0AJvUU
Advertisement

