Studies on ADHD and Fish Oil

Links shared publicly online about this topic

Study Suggests High-Dose Fish Oil May Significantly Improve Behavior In Children With ADHD

medicalnewstoday.com — “The results of a pilot study published in the Nutrition Journal (http://www.nutritionj.com) suggest that children with attention deficitView full resource at medicalnewstoday.com

  • View Related
  • Share

Most Recently Shared on October 8, 2009 at 2:17 am By:

drhenslin Earl Henslin Doctor, Psychologist, and PsyD

Study Suggests High-Dose Fish Oil May Significantly Improve Behavior In Children With ADHD http://bit.ly/eLIARI

3 years ago...

Does Fish Oil Help Adhd? | LIVESTRONG.COM

livestrong.com — “Does Fish Oil Help Adhd?. Attention Deficit Hyperactivity Disorder, or ADHD, is the most prevalent childhood behavioral disorder. Symptoms of ADHD include difficulty focusing, restlessness and impulsivenes...View full resource at livestrong.com

  • View Related
  • Share

Most Recently Shared on April 15, 2011 at 1:40 pm By:

DietNutritionOW Diet and Nutrition OW Health

Does Fish Oil Help ADHD?: Attention Deficit Hyperactivity Disorder, or ADHD, is the most prevalent ch... http://bit.ly/f2UQkH #nutrition

1 year ago...

Omega 3 Fish Oil... | Facebook

facebook.com — “Chiropractic Massage & Wellness Center wrote: Omega 3 Fish Oil Supplements have a... Join Facebook to connect with Chiropractic Massage & Wellness Center and others you may know.View full resource at facebook.com

  • View Related
  • Share

Most Recently Shared on August 3, 2011 at 2:05 am By:

docbruce65 Dr. Bruce Guillory Doctor, CAM, and Chiropractor

Omega 3 Fish Oil Supplements have a positive effect on: Triglyceride levels, blood pressure, ADHD, Pain and... http://fb.me/Yu3XzpdF

10 months ago...

Fish oil helps schoolchildren to concentrate | Science | The Observer

guardian.co.uk — “US academics discover high doses of omega-3 fish oil combat hyperactivity and attention deficit disorderView full resource at guardian.co.uk

  • View Related
  • Share

Most Recently Shared on May 29, 2010 at 11:37 pm By:

Fish Oil For The Heart | FishOil

fishoil.totalaccessnet.com — “It seems that a lot of research and studies are showing how effective fish oil is in helping improve our heart conditions.  Studies in DenmarkView full resource at fishoil.totalaccessnet.com

  • View Related
  • Share

Most Recently Shared on August 3, 2009 at 6:18 pm By:

Fish oil may not prevent depression: study | Reuters

reuters.com — “NEW YORK (Reuters Health) - Eating fish rich in omega-3 fatty acids doesn't appear to stave off the blues in women, U.S. researchers have found.Their study, published in the American Journal of ClinicalView full resource at reuters.com

  • View Related
  • Share

Most Recently Shared on May 5, 2011 at 9:28 pm By:

Eskimo study suggests fish oils curb diseases

health.yahoo.net — “A study of Alaska's Yup'ik Eskimos, who consume 20 times more omega-3 fats from fish than most Americans, suggests these oils can prevent obesity-related illness such as diabetes and heart disease, researchers said Friday.View full resource at health.yahoo.net

  • View Related
  • Share

Most Recently Shared on May 13, 2011 at 8:28 pm By:

Fish oil may not prevent depression: study | Reuters

reuters.com — “NEW YORK (Reuters Health) - Eating fish rich in omega-3 fatty acids doesn't appear to stave off the blues in women, U.S. researchers have found.Their study, published in the American Journal of ClinicalView full resource at reuters.com

  • View Related
  • Share

Most Recently Shared on May 5, 2011 at 9:30 pm By:

PMillerMD Philip Miller Pediatrician, Physician, and Doctor

RT @hrana: Study: Fish oil may not prevent depression (AJCN) http://reut.rs/ijDk0I - #health / Just eat right and exercise. Jesus!

1 year ago...

Fish oil may not prevent depression: study

health.yahoo.net — “Eating fish rich in omega-3 fatty acids doesn't appear to stave off the blues in women, U.S. researchers have found.View full resource at health.yahoo.net

  • View Related
  • Share

Most Recently Shared on May 5, 2011 at 9:17 pm By:

JennyBizRN Jennifer Ann Grisso Nurse and Active Health Library

Fish oil may not prevent depression: study: Eating fish rich in omega-3 fatty acids doesn't appear to stave off ... http://bit.ly/mjA6SQ

1 year ago...

Flaxseed Oil Pills vs. Fish Oil Pills

webmd.com — “Flaxseed oil pills may boost levels of some omega-3 fatty acids found in fish, but it would take a higher dose of flaxseed oil, a Canadian study shows.View full resource at webmd.com

  • View Related
  • Share

Most Recently Shared on September 12, 2008 at 10:18 pm By:

WebMD_News WebMD_News Health News

WebMD Health News Flaxseed Oil Pills vs. Fish Oil Pills: Flaxseed oil pills may boost.. http://tinyurl.com/4je8wk

4 years ago...

Fish Oil for Depression

healthyfellow.com — “Fish Oil for DepressionView full resource at healthyfellow.com

  • View Related
  • Share

Most Recently Shared on December 28, 2010 at 7:49 pm By:

HealthyFellow J P Fanton Health Advocate

Review - Fish Oil Is A Natural Antidepressant http://j.mp/gxgJuJ More Info: http://j.mp/9esXpR - #health

1 year ago...

Fish Oil and Cancer Cachexia

healthyfellow.com — “Fish Oil and Cancer CachexiaView full resource at healthyfellow.com

  • View Related
  • Share

Most Recently Shared on March 4, 2011 at 2:28 am By:

Fish Oil and Kidney Health

healthyfellow.com — “Fish Oil and Kidney HealthView full resource at healthyfellow.com

  • View Related
  • Share

Most Recently Shared on January 4, 2011 at 3:47 am By:

A Fish Oil Story

organicconsumers.org — “A Fish Oil Story If you are someone who catches and eats a lot of fish, as I am, you get adept at answering questions about which fish are safe, which are sustainable and which should be avoided altogether. But when this fish oil question arrived in my inbox recently, I was stumped. I knew that concerns about overfishing had prompted many consumers to choose supplements as a guilt-free way of getting their omega-3 fatty acids, which studies show lower triglycerides and the risk of heart attack. View full resource at organicconsumers.org

  • View Related
  • Share

Most Recently Shared on January 7, 2010 at 6:39 pm By:

ADHD linked to poorer eating habits: Study

news-medical.net — “A new study by researchers in Perth has linked attention-deficit hyperactivity disorder with western-style diets in teenage sufferers. For the study the Telethon Institute for Child Health and Research examined the diets of 1,800 adolescents, categorizing them as either eating a healthy mix of fruit, vegetables, whole grains and fish or the western-style highly-processed, fried and take-away foods. The latter contained more food additives, flavors or colors, which could lead to hyperactivity or View full resource at news-medical.net

  • View Related
  • Share

Most Recently Shared on July 30, 2010 at 5:39 am By:

ADHDnews News-Medical.Net Health News

ADHD News: ADHD linked to poorer eating habits: Study: A new study by researchers in Perth has linked attention-de... http://bit.ly/9d0eHy

2 years ago...

The Top 3 resources shared on this topic. More resources.

Key stats and trends about this topic

Related Health Centers

Featuring the top 3 experts for this topic

  • drhenslin

    Earl Henslin

    Psychotherapist, Executive Coach, Author, Speaker, Specialist in ADHD, ADD, PTSD

    View Profile

  • DietNutritionOW

    Diet and Nutrition

    Organizing diet and nutrition resources shared by health experts, advocates, and organizations into WisdomCards.

    View Profile

  • docbruce65

    Dr. Bruce Guillory

    Christ follower, wellness healthcare provider,writer,speaker.I use chiropractic, massage, fitness & lifestyle coaching to promote wellness.

    View Profile

Advertisement

Share via Email

Share this WisdomCard with others by embedding on your site or blog.

300x260

425x300

560x390